Veľké upratovanie pracovne
Naplánovanie
Nehrňte sa do pratania bezhlavo a nevyhadzujte hneď všetko, keďže nikdy neviete, čo sa vám ešte môže zísť. Tak ako je dôležitá príprava jedla, tak je dôležitá príprava aj pri prataní. Vytvorte si zoznamy – veci, ktoré si určite chcete nechať, veci, ktoré je potrebné vyhodiť a veci, ktoré až tak nepotrebujete, ale máte k nim nejakú väzbu. Posledný zoznam si prejdite viackrát, rozhodne sa vám po niekoľkých prečítaniach skráti – niečo sa vyhodí, niečo presuniete do inej izby, kde to nezaberie toľko miesta ako vo vašom pracovnom prostredí. Ak vám je ľúto veci vyhadzovať a sú ešte použiteľné, môžete ich predať na internete alebo aj darovať, či už rôznym domovom alebo známym.
Skladovanie
Uistite sa, že máte v okolí pracovného stolu veci, ktoré naozaj potrebujete (perá, nabíjačku od notebooku či mobilu, notes na poznámky – čokoľvek, čo ku práci nutne potrebujete). Snažte sa využiť priestor, ktorý máte a nepokúšajte sa ho zväčšovať len kvôli veciam, ktoré si chcete nechať, aj keď ich možno až tak nepotrebujete. Nekupujte viac políc, či regálov, pracujte s tým, čo máte. Takto sa vaše pratanie aj naozaj vyplatí.
Nemilosrdnosť
Ak chcete, aby bolo vaše vypratanie priestoru účinné, nie je čas byť sentimentálny a nostalgický. Musíte byť nemilosrdní a ozaj vyhodiť všetko, čo nepotrebujete a nepoužívate – je viac než pravdepodobné, že už ani nebudete. Faktom ostáva, že spomienky, ktoré sa vám viažu na niektoré veci, máte stále hlavne v hlave či na fotografiách v albumoch.
Krabice
Ak máte nejaký priestor pod stolom, môžete vziať pár krabíc, roztriediť veci do nich podľa vami vybraných kategóriía uložiť ich pod stôl. Ak ich máte uložené podľa istej vami zvolenej logiky, nemusíte pri hľadaní jednej veci rozhádzať celý stôl a spraviť si na ňom ešte väčší neporiadok. Pri tomto triedení zistíte, že niektoré veci vôbec nepotrebujete.